torsdag den 16. december 2010

Crash and burn

Man har kunnet se det komme, jeg ved godt selv det kommer og selvom det er noget jeg er bevidst om kommer til at ske og sker så kan jeg ikke stoppe lokomotivet når det først ruller.
Jeg taler om at jeg saboterer følelsesmæssige relationer så snart jeg mister kontrollen over dem. Jeg sørger for at de ikke kommer til at virke så jeg kan blive såret, det er et mønster jeg har haft i mange år "do upon rather than done upon too" Jeg er fuldt bevidst om det her mønster, jeg kan sågar selv fortælle hvornår det begynder.
Man kan sige det er jo fint at jeg har så meget psykologisk indsigt i mig selv men i bund og grund er det ligegyldigt jeg har det, for jeg formår ikke at stoppe og bryde mønsteret.
Et eller andet sted i min dybere bevidsthed/ubevidsthed har jeg gjort det her til min helt egen personlige sandheds test af mennesker - når de følelsmæssige relationer strammer ind stiller jeg de mest umulige spørgsmål om fremtiden (som ingen reelt kan svare på) jeg prøver gerne at aftvinge svar om totalt urealistiske situationer som man ikke kan give svar på , ting som man af gode grunde bare ikke KAN love eller forudsige. Jeg laver min egen selvopfyldende profeti ( at mennesker ikke vil mig det godt) og jeg sørger sørme også selv for at den bliver opfyldt :)
Jeg bilder mig selv ind med mine følelser at det her er det der sorterer fårene fra bukkene, men det er bare en stor løgn jeg bilder mig selv ind for at retfærdiggøre min egen hjernedøde adfærd. Desuden vælger jeg alt fra i sidste ende.. min forstand ved godt det er bullshit og så er battle of the titans igang.... følelser mod fornuft.
I har nok gættet hvor jeg vil hen og jeps den er god nok... "jagtet" har modtaget den her klamme behandling fra mig... jeg advarede ham om det var på vej og han så det også komme.
Så er det jo nu at han skal være über psykolog og ignorere at jeg siger ham fra og bruger hans egne ord mod ham, men det kan man jo ikke når kællingen insisterer på hun ikke magter det osv.
LYT IKKE!! Hun er fuld af bs....  du skal være über mensch og fastholde hende!
Men sådan hænger virkeligheden jo heller ikke sammen, hvorfor i alverden skulle han holde fast ? Ingen kan jo rimeligt kræve fra andre mennesker at de står model til den behandling jeg giver dem.

Jeg er så flov, flov over jeg byder ham det her... jeg har ingen ret til det for han har kun budt mig ærlighed og omsorg.
Der kom endnu en hindring jeg er flov og har svært ved at indrømme overfor dig at jeg har været en idiot.
Så jeg kravler ikke engang tilbage for det er jeg for flov til.
Jeg skammer over at behandle dig sådan :(
Jeg ved godt jeg kræver det umenneskelige af dig....

Hjælp mig! hold fast i mig!
Det vil være det værd i sidste ende:)

med dybe følelser
Tøsens verden

3 kommentarer:

Fanny O sagde ...

Hej :-).

Du er helt sikkert alt for hård ved dig selv, voldsomt selvbebrejdende og overintellektualiserende. Forsvarsmekanismer. Du skal være sødere ved dig selv, de som kender dig og holder af dig, elsker dig, vil se dig inde bag alle dine ord..

Hilsener, Fanny O

tøsens verden sagde ...

Hej Fanny

Tak for din kommentar og du har helt sikkert ret :)
Dage med for lidt søvn osv. gør at jeg bliver lidt rundt på gulvet og tænker for meget

kærligst
Tøsens verden

Fanny O sagde ...

Hej Tøsens verden :-)

Det er en pige / kvinde ting at tænke for meget, det ligger simpelt hen i vores gener. Den evindelige overvejen frem og tilbage, på den ene side og på den anden, tredie, fjerde. Jeg har en kæreste nu, som forstår mit knudrede hoved, og som bare griner lidt og holder mig fast, får mig til at grine selv og tage mig selv lidt mindre højtideligt. En rigtig god ting.. Skønt at det ser ud på bloggen som om om du er kommet ud på den anden side.

Hav en skøn weekend,
knus,
Fanny O