mandag den 28. januar 2008

De ord ...de ord

ja der er sgi kommet gang i de gamle grå igen ;-)....
jeg har gennemlæst diverse blogs idag og er imponeret hvor meget nogle mennesker kan sige med ord, hvordan de kan fremkalde følelser men de ord de har nedskrevet.
man kan næsten fornemme hvad der ligger bag nogle af de mennesker der har ordet sådan, den dybde, den menneskelighed .... suk de kan virkelig få mig til at smile, græde, le få kuldegysninger osv. Nogle kan næsten gengive ens egne meninger og følelser så det er helt vildt ;-)

Men så findes der også dem der har ord i deres magt og langt hen ad vejen bliver man facineret for deres leg med ord er fantastisk og hiver en ind, man bliver facinerert og bliver fortrolig med dem ..måske fordi msn tror de giver noget..netop fordi de kan det med ordene ;-)
men når der er gået noget tid og man opdager at ..det er bare ord, der er ikke lagt følelser bag ..det er kun et ordspil en leg med ord de kan.
En leg måske for dem ? en leg om at hive andre mennesker ind ... fordi det er sjovt ?
jeg undres ...
måske bare fordi jeg har svært ved at forholde mig til tomhed, jeg leder altid efter mennesket bag ordene ...leder efter forskelligheden ... det er skuffende at møde tomhed bag ordene og tvivler på det giver personerne noget somhelst, anden end en momentan fornøjelse og derefter tomhed hos dem selv også. men måske der er nogle der aldrig opdager tomheden ....
tja hvad ved jeg egentlig ,-)

Kærligst

Tøsensverden

kærligst
Tøsensverden

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Davser!
Mja.. Det er jo fint der er kommet gang i de små grå, så er der alligevel noget der fungerer bag dine ellers velformuleret ord ;-)

For du er selv en af dem der kan formulere med følelse!

Det er jeg vist også, og har netop i dag haft en snak med en, angående disse mennesker, med ordet i deres magt, men så også kun dertil, og ikke længere.

Det er en meget skuffende fornemmelse at sidde med, når man ellers fornemmede noget med hold i. Og er der ikke mange i dette virtuelle univers, der kommer til at opleve denne form for falskhed??

Jeg tror det!

Hvad de mon føler inde bag den tomme skal, er et godt spørgsmål. Det eneste ord der kommer frem hos mig er... ensomhed! De må være ensomme mennesker, med mindre der er tale om en større eller mindre grad af psykopati, for så føler de ikke noget. (uden at dømme nogle, det er blot tanker det her).

Når jeg finder sådan et menneske, så er jeg nød til at drage videre. Jeg kan ikke forholde mig til det, hvis der ikke er vægt bag ordene! Jeg kan ikke bruge det til noget! Og jeg gider ikke spilde min tid på det!

Elsker at læse ord fra folk, der er i stand til at skrive med følelse og ægthed! Folk der skriver sådan, vender jeg tilbage til!

Hav en god aften!

LK