lørdag den 20. december 2008

Ironien i mit liv

Jeg reflekterer og efterrationaliserer en del i denne tid.. jeg vender mig selv på kryds og på tværs for at se hvad jeg kunne have gjort anderledes.
Nu er jeg sådan indrettet at optager et emne mig så søger jeg al den information jeg kan finde omkring dette emne .. jeg gør det udelukkende for min egen skyld, jeg har nemlig brug for at have styr på flest tænkelige sider og indfaldsvinkler til det emne der nu optager mig.

I mange år har jeg arbejdet med mennesker, især unge mennesker som var anbragt men dertil hører deres forældre, socialrådgivere, psykologer osv.
Alle disse år med det arbejde har lært mig rigtigt rigtigt meget om mennesker, om reaktions mønstre om forsvarsmekanismer .. og ja you name it.
Dertil har jeg læst ufatteligt meget psykologi for min egen interesses skyld.. for menneskets psyke interesserer mig utroligt meget.

Jeg har ingen pædagogisk uddannelse .. jeg har kun min erfaring og mig som menneske, men jeg ved at jeg er dygtig til mit job og jeg jeg ved jeg kan noget med mennesker.

Det er sådan at uanset hvad jeg er sammen med af mennesker.. så ser jeg tit ting - reaktioner -blikke-kropssprog som andre mennesker ikke lækker mærke til, det er ikke noget jeg gør bevidst .. jeg ser det bare. jeg danner mig derfor super hurtigt et billede af hvilket menneske jeg står overfor .. falskhed og løgn er næsten som en duft for mig ..
Min egen baggrund har uden tvivl medvirket til at jeg har udviklet nogle sanser på dette område som måske er mere fint følende end andres .. min far er psykopat .. og min mor .. tja hvad kan jeg sige .. hun er bare et meget meget ulækkert menneske.
Jeg er ikke opvokset med misbrug eller uuddannede forældre eller sådan, nej jeg er opvokset med en psykisk social arv kan man sige .. manglende kærlighed, løgn og i den dur, altså sådanne ting som kan meget meget svære at påvise for udaftil virker familien jo pæn og velfungerende.
man kan vel kalde det en gemt social arv..

Men jeg føler mig nu ikke som offer for min barndom, for mange mange år siden tog jeg nemlig beslutningen om at sådan ville jeg aldrig aldrig blive eller leve.. men den har selvfølgelig gjort mig delvist til den jeg er idag.

En af de ting jeg har været meget meget bevidst om er bl.a det at min far er psykopat ... og nej ikke peter lundin psyko :D men hverdags psykopat som er alle steder i vores hverdag og som vi sjældent opdager ( indlæg vil følge snart om præcis dette emne) og ikke om jeg nogensinde skulle have en som min far ... ikke tale om.
Det har jeg formået at styre udenom (ingen far syndrom her ;-)) .. altså lige indtil nu :S ........
Jeg har fandme haft et forhold til en psykopat de sidste 2 år og jeg har bare ikke fattet en meter!!!!!!!!!!!!!!!!
Helst seriøst .. hvad gik der galt for mig der ????
Jeg tror sørme at jeg har ladet mine værn falde og troet mig sikker på at nu var det nok så dybt inde i mig at der ikke var fare for at møde sådan en....... og kombineret med at ville væk fra en bitter lille ex mand og de modbydligheder der fulgte i kølvandet det og så at så gerne ville kærligheden har fået mig til at lukke alle mine sanser ned.
Denne her mand er mere psykopatisk end min far ... i guder altså
Men selvom jeg har vidst alt om psykopater gennem læsning og arbejde i mange år har jeg måtte genopfriske det hele ... eller jeg har måttet læse mig til en bevidsthed om at det ikke helt var kun var mig den var gal med.
For jeg har dunket mig selv for ikke at have set det ... jeg har dunket mig selv for at være dum .. men forfanden det er jo lige præcis det som sker når man møder en psykopat! at man ikke opdager det før det er for sent .. før man er for involveret og at man bebrejder sig selv.

Men hallo det er sgu da ironien af mit liv hva ;-)

der kommer langt mere om denne historie ... for det fylder og fylder og fylder

knus
tøsensverden

7 kommentarer:

Ace63 sagde ...

Hmmm... sikke noget :-) Det virker som om at du på mange måder er godt bevidst om de mekanismer der tricker dig, problemet er bare at du opdager dem for sent. Det er et meget typisk mønster. Ofte er det et spørgsmål om at man søger det man kender, det sikre og det er jo nødvendigvis ikke altid godt, men det kan man forholde sig til. Det er ofte det der gør sig gældende når kvinder gang på gang søger tilbage til eller ender hos voldelige mænd. Da vi her samtidig snakker om en faderfigur der var psykopaten og man så har i mente at rigtigt mange mennesker søger partner som deres forældre. Kvinderne søger en mand der ligner deres far og mændene en der ligner deres mor, så kan du godt se at du skal have været mere end almindelig opmærksom for at have opdaget hvad du var på vej ind i dengang du mødte ham. Det er noget andet at stå udenfor, for der kan man have enorm gavn af sin baggrund (som du jo har) men når man står der selv er det helt andre mekanismer der træder i kraft. Så tilgiv dig selv og kom videre. Hvis du bruger denne erfaring og din viden i fremtiden bliver det meget nemmere at finde ud af hvad der er det rigtige for dig :-)

Godt og ærligt indlæg :-)

Ace63 sagde ...

Hej igen Tøs

Sad lige og læste min egen kommentar igennem for at se om jeg havde glemt noget væsentligt og det har jeg MULIGVIS. Nu er det FORSVINDENDE lidt jeg ved om dig, men der er en anden faldgruppe man skal passe meget på - nemlig den seksuelle. Nu har jeg ikke den fjerneste anelse om din seksuelle observans (andet at du sltså blandt andet er til mænd), så jeg er ude på det helt åbne hav der, så hvis noget af det næste jeg skriver på nogen måder støder dig, håber jeg du tilgiver mig :-) Men det er min erfaring at rigtigt mange kvinder der har haft dominerende og ofte psykopatiske fædre ofte i deres seksualliv søger imod den mere hårde form - det kunne være dominans / S&M osv, (dette er naturligvis en generalisering. men ikke desto mindre sandt). Der er tusinde grunde til dette og vil være alt for omfattende at komme ind på her. Men det korte og det lange ved det jeg prøver at sige er at HVIS du har tendenser i den retning er det endnu sværere at passe på sig selv. Det skyldes simpelthen at psykopater er fantastiske til at charmere, dominere og overtale. Derfor risikerer man også oven i alle de andre faktorer at have den stærkeste kraft imod sig - seksualiteten. Problemet med psykopater og denne form for seksualitet er at de er fantastiske til at få det startet, men ikke indeholder nogen form for empati, så de er heller ikke i stand til eller har lyst til , som andre der nyder denne form for seksualitet, at stoppe når legen går for langt. Aner ikke om dette for dig giver nogen som helst mening. Gør det ikke - så glem det, så vedrører det nok ikke din verden. Men gør det tror jeg du ved hvad jeg snakker om :-)

Super god jul til dig

tøsens verden sagde ...

Ved du hvad ace.... du har ret .. sådan adrrr meget ret ;-)
Fordi jeg mødte ham netop fordi jeg for første gang søgte noget på det seksuelle match .. og nemlig dominans, det har jeg aldrig gjort før og gør det heller aldrig siden!
Jeg identificerer mig nemlig ikke udelukkende som tøs/submissiv eller hvad man vil kalde det :)
Jeg har nemlig præcist brugt det meste af mit liv på at rende fra min far ( hvis du forstår) og jeg har sgi gjort det godt ;-) jeg har nemlig ikke et mønster af at rende ind i psykopater ... tværtimod faktisk og det er netop fordi jeg er meget bevidst om mønstre og olt det andet psykologiske guf i det.
Men jeg vil også give dig ret i at netop denne verden har en lang større chance for at man netop render ind i psykopater ... pga kontrol tingen i s/m lege.
Skulle nogle føle sig stødt .. well so be it ..
Det er faktisk de færreste der egentlig ved hvad en psykopat er og hvordan de fungerer.. den bedste beskrivelse har jeg fundet her... i Usa bruger de ordet sociopat.. men same same
http://www.mcafee.cc/Bin/sb.html
læs nærmere damer og herrer ... de fleste har mødt sådan en i hverdagen eller på jobbet.... de fleste psykopater banker nemlig ikke folk osv.
Jeg har faktisk lavet et langt indlæg til en god ven som har en hjemmeside om BDSM om dette emne ... og for at især piger i dette miljø .. skal passe på sig selv.
Jeg kan kun sige at jeg har lært virkeligt meget ... og forhåbentlig forbliver ved med at lære.

Tusind tak for dine indlæg ace...
de giver mig muligheden for at se mere på mig selv

stort knus
tøsensverden

Ace63 sagde ...

Ønsker dig lige et rigtigt godt nytår Tøs...glæder mig til at læse dine indlæg næste år :-) Tak for kommentarerne i løbet af det forgangne, jeg værdsætter dem :-)

Ace63 sagde ...

Du har velfortjent vundet en Award :-)

Læs mere om det her :

http://ace63.urbanblog.dk/2009/01/23/butterfly-award/

Tillykke :-)

Anonym sagde ...

Syntes dine ord lyder bekendte i mine øre - vil gerne se dit indlæg hos din vens BDSM side - gider du poste det på din side?

Laura

tøsens verden sagde ...

Kære Laura

Det kan du tro jeg vil

kærligst
tøsensverden